Σύμφωνα με δημοσιεύματα, η Ferrari προχώρησε στην απόκτηση μηχανικών από τις Red Bull και Mercedes ενόψει της προσπάθειας για επάνοδο το 2022.

Το 2021 ήταν μια χρονιά βελτίωσης για τη Ferrari, η οποία ήθελε να αφήσει πίσω της τα προβλήματα του 2020 και να επανέλθει στις πρώτες θέσεις του grid, μαχόμενη για νίκες και τίτλους.

Αυτό αποτυπώθηκε ξεκάθαρα από την 3η θέση στους Κατασκευαστές που κατέλαβε η ιταλική ομάδα, μια ολοκάθαρη βελτίωση από τα χαμηλά της 6ης θέσης του 2020.

Το επόμενο βήμα πλέον είναι να παλέψει η Ferrari με τις Mercedes και Red Bull, έχοντας το 2021 πάρει μονάχα δύο pole position και 5 βάθρα.

Η χρυσή ευκαιρία που φέρνει η ριζική αλλαγή των αεροδυναμικών κανονισμών, αλλά και τα νέα ελαστικά της Pirelli έχει ανοίξει την όρεξη σε όλες τις ομάδες που θέλουν να κάνουν το βήμα παραπάνω και να ξεχωρίσουν από τον ανταγωνισμό.

Στη Ferrari θέλουν όσο τίποτα άλλο να βρεθούν στην κορυφή ξανά, επενδύοντας μάλιστα και σε προσλήψεις από ομάδες-πρωταγωνιστές των τελευταίων ετών, δηλαδή τις Mercedes και Red Bull. Σύμφωνα λοιπόν με δημοσίευμα της La Gazzetta dello Sport, στη Ferrari απέκτησαν μηχανικούς από τις δύο προαναφερθείσες ομάδες μέσα στον χειμώνα ενόψει της νέας σεζόν.

Τα συγκεκριμένα πρόσωπα θα εργαστούν στο τμήμα σχεδιασμού και αεροδυναμικής, με τη Ferrari να υιοθετεί “την ίδια καινοτόμα προσέγγιση που έδωσε την SF70H και τον διάδοχό της, με τα δύο αυτά μονοθέσια να τα βάζουν με τη Mercedes του Lewis Hamilton το 2017 και 2018 αντίστοιχα”.

“Η ραχοκοκαλιά του τμήματος σχεδιασμού και αεροδυναμικής έχει παραμείνει ίδια με αυτή του 2017 (όπου έγιναν οι τελευταίες μεγάλες αλλαγές κανονισμών), με τον David Sanchez να ηγείται του τμήματος και να λογοδοτεί στον Enrico Cardile, που είναι επικεφαλής ζητημάτων μονοθεσίου”, αναφέρει η Gazzetta dello Sport.

“Η σταθερότητα ήταν ζητούμενο από τον Mattia Binotto, ο οποίος έχει εμπιστοσύνη πως οι ίδιοι άνθρωποι μπορούν να δώσουν ξανά κάτι καινοτόμο”.

“Αλλά αυτό δεν σημαίνει πως δεν υπήρξαν προσθήκες, μηχανικοί ερχόμενοι από τις Red Bull και Mercedes, ώστε να μπορούν να δώσουν ψήγματα της δουλειάς που γίνεται και στις άλλες ομάδες και να κατανοήσει καλύτερα η ομάδα τα δυνατά σημεία και τις αδυναμίες της”.

Βασικό συστατικό των νέων κανονισμών είναι η προσήλωση στο ground effect, το οποίο έχει να φανεί στη Formula 1 από τις αρχές των 80s. Αυτό σημαίνει με τη σειρά του πως όλη η νέα γενιά μηχανικών στη Formula 1 δεν είναι καλά εξοικειωμένη με τη συγκεκριμένη σχεδιαστική φιλοσοφία.

Η Gazzetta dello Sport αποκάλυψε ωστόσο πως η Ferrari θέλει να φέρει μια γνώριμη προσωπικότητα του παρελθόντος εντός των τάξεων της για να προσφέρει καθοδήγηση.

Το συγκεκριμένο πρόσωπο είναι ο Rory Byrne, ο επικεφαλής σχεδιαστής με τον οποίο η Ferrari πήρε 6 τίτλους Κατασκευαστών και 5 Οδηγών στα 2000s.

Η καριέρα του Byrne ξεκίνησε από τα πρώιμα 80s με την Toleman, έτσι εκτιμάται πως μπορεί ο senior σχεδιαστής να δώσει το κάτι παραπάνω στον ground effect σχεδιασμό του νέου μονοθεσίου που θα βγει από το Maranello.

“Στη Ferrari, ο σύμβουλος Rory Byrne φέρνει την εμπειρία των 80s στην ομάδα”, προσθέτει το δημοσίευμα, τονίζοντας ωστόσο πως “τα όρια που μπορεί να πετύχει στο μέτωπο αυτό (του ground effect) η σημερινή τεχνολογία είναι εντελώς ανεξερεύνητα”.

Όντως, η σχεδιαστική ελευθερία πλέον περιορίζεται αρκετά υπό τους νέους κανονισμούς, με τη Formula 1 να θέλει να διασφαλίσει πως δεν θα υπάρξουν “τρύπες” στους κανονισμούς που κάποιες εκ των ομάδων θα εκμεταλλευτούν προς ίδιον όφελος. Απώτερος σκοπός της περιοριστικής αυτής αντίληψης είναι να διασφαλιστεί πως θα υπάρχει περισσότερο θέαμα και τα μονοθέσια θα παλεύουν πιο κοντά μεταξύ τους.

“Ο διάβολος κρύβεται στις λεπτομέρειες, και η Ferrari θα πρέπει να φανεί πολύ καλή για να τις εντοπίσει”, συνεχίζει το δημοσίευμα του ιταλικού μέσου.

Πρόσφατα αναφέρθηκε επίσης πως με το μονοθέσιο του 2022, η Ferrari θέλει να ακολουθήσει μια επιθετική προσέγγιση, με τον Binotto να τονίζει πως αυτό γίνεται ώστε στη Scuderia να μην σχεδιαστεί ένα μονοθέσιο βασισμένο σε προκαταλήψεις επί των νέων σχεδιαστικών κανονισμών.

“Το μονοθέσιο του 2022 είναι το πιο επιθετικό, αναφορικά την προσέγγισή του, από κάθε άλλο πρόσφατο μονοθέσιο”, ανέφερε ανακοίνωση της ίδιας της Ferrari.

Αναφέρεται επίσης πως η προσήλωση της Ferrari στο εξελικτικό κομμάτι βρίσκεται στην περιοχή γύρω από το κάτω μέρος του σώματος του μονοθέσιου και το σχήμα αυτού, με την εν λόγω περιοχή να είναι από τις λίγες που επιτρέπουν αρκετή καινοτομία και μπορεί να βρεθεί κάθετη δύναμη και ισορροπία στο μονοθέσιο.